Werwolf
Rebekka Kricheldorf (Německo)
WERWOLF (VLKODLAK)
4 m, 3 ž
„mýtická groteska“
Sociálně kritická variace na hororově-vlkodlačí téma. Děj parodické grotesky nás zavede na venkov, do Moosbergu, kam se přestěhovala rodina hudebního skladatele Alfreda Brüggemanna (dcera Tammi je zanícená fanynka gothic stylu a je to ona, kdo přistihne svého otce ve sprše, když má na sobě podezřelý chlupatý oblek).
Do toho se v okolí odehraje série vražd, griluje se a jí podezřelé maso a především se hlavní hrdina pravidelně proměňuje na krvelačnou bytost. Brüggemann se sice projevuje jako skvělý umělec a štědrý mecenáš (oprava kostela, záchrana upadajícího orchestru, stavba kulturního domu), ovšem na druhou stranu musí místní lidé snášet pomyšlení, že v nadaném umělci a váženém muži se skrývá další stvoření. Neboť od zdánlivě bezvýznamného psího kousnutí kdesi v cizině se Brüggemann každý měsíc při úplňku proměňuje ve vlkodlaka, přestává hrát Mozarta, začíná hrát Prokofjeva a potuluje se lesy.
Je proto také vrahem? Pár důkazů by existovalo a má je jeho dcera a její přítel - ten také záhadně zemře a z dcery se tak stává nemilosrdný nepřítel vlastního egocentrického otce. Venkovské společenství i jeho rodina sice začínají podléhat předsudkům, ale zároveň "svého" geniálního vlkodlaka kryjí a zbožňují.
Nechají ho vymýšlet si různé obhajoby? Budou nad ním i nadále držet ochrannou ruku? Dá se z takovéto proměny něco vytěžit? Chce být někdo dobrovolně kousnut? A dá se to všechno nějak zastavit? Autorka se noří do skrytých lidských úzkostí a tužeb a na půdorysu známého příběhu vytváří černogroteskní paralelu k dnešnímu světu plnému mediální rychlé slávy, konzervatismu, strachu z neznáma a xenofobie.
Hra vznikla pro Saarländisches Staatstheater Saarbrücken, kde byla v březnu 2019 s úspěchem uvedena.
Hra se v současnosti překládá.
Jsme tu pro vás
Michal Kotrouš
zasílání a archiv textů, agantáž pro ČR a německojazyčnou oblast
tel: +420 603 265 067
email: michal.kotrous@aura-pont.cz